Copy: ARK honlap
Későbbiekben kerül javításra
Harcosok
Mint minden karakternél az alapvető kérdés mire is akarjuk használni. Hírnévpontot akarunk gyűjteni? Gyorsan akarunk-e fejlődni. Illetve a legfontosabb milyen hosszú távra tervezzük a karit, 30. szint elérése jól fejlesztett karinál kb. 3 hónap. 35 szint fél év 40 szint környéke egy év. Egyenlőre a többi bizonytalan tapasztalatok hiányában. Ezek a kérdések elsősorban a kitartást határozzák meg. A kitartás a legfontosabb a harcos karakter életében ( mágusoknál még az IQ, de erről lentebb), mert erőre, gyorsaságra, ügyességre bármikor pakolhat az ember, de a kitartást ha elrontotta akkor azt később nem tudja behozni.
Kitartás:
1-15 kitartású, szupergyors. harcos : egy baj van vele 24-28 szint fölött gyakorlatilag meghal, mert nem lesz ÉP-je, addig viszont nagyon gyorsan fejlődik. Csak duel céljából javaslom.
15-27 kitartás nem jár semmiféle előnnyel, viszont a nagyobb szinteken ő is életképtelen.
30-39 kitartás Ezek a harcosok a tapasztalataim szerint 40-45-ös szintig biztosan jól fejlődnek, jók duelben ( ha kis erővel, nagy gyorsival fejlesztjük)
42-51 Ideális kitartás a harcosoknak.
54-66 Nagyon hosszútávra 50 szint fölé tervezett kariknak ajánlatos
66-90 -es kitartásból jelenleg semmi előny nem származik, viszont valószínűleg 80-90-es szint környékén ezek a karik verhetetlenek lesznek. De ez hosszú idő minimum 2 év de lehet hogy több.
90 fölött az elején annyira lassan fejlődik, hogy nem éri meg.
Erő:
Szint/4 alá ne menjen
Gyorsaság:
A gyors de gyenge illetve az erős de lassú karakter kb. egyformán fejlődik, de akkor érdemes a gyorsit választani a duel miatt. Ha mégis az erőt választod, akkor úgy tűnik szintnek megfelelő gyorsival nem dupláznak be a szörnyek még jó pár parával sem.
A gyorsira addig ne pakoljál, amíg el nem érted a tervezett kitartást, az ügyességre meg csak annyit hogy a szintednek megfelelő fegyvert tudd használni. Az erőt általában szint 80%-ában határozzák meg, de ez legyen mindenki vérmérsékletére bízva illetve ugyanez vonatkozik a gyorsaságra is az biztos, hogy a gyorsaság az egyik legfontosabb duel szempontjából. .
Még egy tanács: mivel Larki nem tartja csalásnak ezért érdemes a karakter kezébe adni egy gyíkacélduplapengét már egyes szinten, illetve egy gyémánt bumerángot, a testedre meg egy gyémánt láncinget. Ezek könnyen megvannak, ha van egy ásó karid.
Mágusok
Nekik mindössze 3 tulajdonságra van szükségük, a kitartásra, az IQ-ra és a gyorsaságra. IQ letőleg legyen mindíg 2-vel osztható. A mágusok minkét kezében pajzs van, és mindíg (szinte) a lehető legjobb vértben mászkálnak. Csak varázslatokkal sebzik az ellent. Generáláskor döntsd el, melyiket szeretnéd:1
"Tápmágus": 9 pont a kitartásra, maradék az IQ-ra. Gyosaságot nem növelünk csak majd jó soká. Minden szintlépéskor kapott pont a kitartásra, és minden manógomba az IQ-ra. Kitartást visszük fel 45 főlé legalább. Ha kész a kitartás, jöhet az IQ növelés addig, amíg van kedved úgy járkálni, hogy minden szörny 2-t sebez beléd. A határ a csillagos ég... Ha megvagy ezzel is, jöhet a gyorsaság. 25-30-as szintre szuper karit lehet összedobni így, addigra érik meg.
Gyors mágus: elején főleg a kitartást, majd az IQ-t, de közben kényelmesen a gyorsaságot is. Ilyen karakterrel igazán jó jászani, mert ha okosan csinálod jó sokáig veri a többi fajtát duelben. Ha megvan valamennyi kitartás (33-36) és egy kevés IQ is (30-40), akkor már csak a gyorsasággal előre! Ellenben elkébzelhető, hogy késöbbi szinteken a kevés ÉP miatt elavul.
Erős mágus: elején főleg a kitartást, majd az IQ-t jó sokááig. Közben lehet a gyorsaságot is fejlesztgetni egy kicsit. Az IQ beleszámít a varázslatok sebzésébe, így ez pont olyan, mint a harcosoknál az erő... Fentartási költségük főleg a "tápmágusnál" elég nagy (elején gyémánt láncing, majd 2 vámpírpajzs fogja megkönnyíteni a pénztárcánkat, ráadásul a mágia megvásárlása sem olcsó az elején, amikor még gyorsan lép szintet), egy ásókari megléte erősen ajánlott.
Ásókari
Ezekkel tudod magadnak kitermelni a sok-sok pénzt. A rövidtávú ásókarinál csak a szerencsére teszel pontokat és csak ásol, nem harcolsz. Így elég lassan lehet fejéődni, de egy 50 szerencsét és pár milliót így is össze lehet hozni. Hosszútávúnál a szerencsén kívül az ügyességet is fejleszd! Indulásnál 10 pont a szerencsére, 6 az ügyességre, ügyesség mindíg a szinted 2/3-a és harcolva fejlődsz. Igaz nehezebben, mint a harcosok, de gyorsabban, mitha ezt csak ásásból tennéd. Késöbbiekben a szörnyek általában még csak nem is ütnek 2-t a szerencséd miatt! A fő előnye, hogy tudod csinálni a labirintusokat, így sok elosztható plussz tulajdonségpontot kapsz. Ebből bőven fedezed az ügyességre elszórt pontokat.
Rabló/tolvaj
A profi rablóknak minden tulajdonsága egyforma, de nem erről lehet a profikat megismerni, hanem a rablás illetve a lopás szakértelmükről. Nem ritka, hogy 100 felett járnak. Pénzt az nem keresnek sokat áldásos tevékenységükkel, és ráadásul nagyon lassan lépnek szintet. Lopást/rablást a kaszinók hátsó szobáiban lehet felvenni és fejleszteni, ha már eleget gyakoroltál. Leggyakrabban azt hiszem, a mágus-negyedben foglalatoskodnak, hiszen ott jön a legkevesseb szörny, amik elöl menekülhetnek. Ha a házadat akarod védeni tőlük, akkor vegyél 3db legalább 200-as erősségű csapdát (a szinte biztos védelemhez), ha meg magadat, akkor tanulj meg lopni legalább 30-as szinten. Pénzszükséglet: gyakorlatilag (általában) kitermelik maguknak a lopás/rablás szakértelemre a pénzt, így nem kellenek hozzá különösebb erőforrások. Az más kérdés, hogy ezen kívül nem nagyon termelnek pénzt.
Azt mesélik hogy
Az iq 1,3x, ügyi 1,5x -ig fejlődhet a tulajdonságpontod fölé.
Képletek:
- d(szám) - azt jelenti, hogy ez egy véletlenszeru érték 1 és a "szám" között
- a szerencse beszámításkor az osztás után egy lefelé kerekítés is történik.
Az életerőd a 8+(kitartás/3)+(szerencse/5)+d4 képlet alapján nő.
A mágia növekedésének képlete:(valahol megvan:)
A mágia szaki szint+4-ig nőhet. (magas szinten elérhető szint+5 is)
Az erődben a fegyveres szakit (ügyesség*1,2)+1-ig fejlesztheted, de nem lehet magasabb az aktuális szintednél.
A szintednél magasabb fegyveres szaki beleszámít a sebzésbe. Valamilyen fv(szaki-szint)-re.
A mágikus védelmed szint/2 ill. az IQ alapján számított érték közül a magasabb.
A sebzésbe az erő/2 értékkel beszámít. Illetve, ha az te erőd nagyobb, mint a szinted, akkor az összes formula kiszámítása után még ez a különbség bizonyos százalékkal megdobja a sebzésed.
Köv. rablásszint eléréséhez (rablászint*3)+1 "rabláspontot" kell megcsinálnod.
Üres ház - 1 pont, Tárgyat tartalmazó ház (csapda nincs) - 2 pont, Csapdát tartalmazó ház - 3 pont.
Köv. lopásszint eléréséhez lopászintnyi "sikeres" lopást kell megcsinálnod.
|